fbpx
לרכישה 0

האם השואב הרובוטי מרגל אחריכם?

בבתים רבים בישראל שואב אבק רובוטי נהיה חלק מהמשפחה. בין אם צריך לנקות אחרי ילדים, חיות מחמד או ביקורים של חברים, השואב הרובוטי עוזר לכם לסדר את הבלאגן. אבל כפי שפורסם לאחרונה מסתבר ששואבים מסוימים עלולים לשאוב את המידע עליכם ועל הבית שלכם, בנוסף לאבק.

מהן הסכנות? מנכ"ל חברת iRobot, קולין אנג'ל, ציין כי בעתיד מכשירי הרומבה המחוברים לרשת האינטרנט יוכלו לשלוח את כל המידע שהם אוגרים לחברות שאיתן iRobot משתפת פעולה כדי להגדיל את רווחיהן על חשבון המשתמשים הביתיים. מעבר לכך, רובוטים שואבים מסויימים מצוידים במצלמה שאיתה הם ממפים את החדר – וכמו כל מכשיר חכם, גם אליהם אפשר לפרוץ ולקבל צילומים של הבית שלכם.

הדור החדש של השואבים הרובוטיים

השואבים המתקדמים יכולים להתחבר לרשת האינטרנט הביתית כדי לשלוט עליהם עם הסמארטפון. מעבר לכך, שואבים רבים יוצרים "מפה" של הבית שלכם כדי לדעת איפה אפשר לנקות ואיפה לא, כדי לא להיתקע ברהיטים ובקירות. המיפוי הזה עוזר להם לפעול באופן אופטימלי, לנקות במסלול המהיר ביותר ולעזור לכם לשמור על בית מסודר.

זוהי התפתחות משמעותית בתחום הנקרא "האינטרנט של הדברים" (Internet of Things), המתייחס להכנסת מאפיינים מתקדמים למכשירים ביתיים כולל חיבור לאינטרנט. כבר הרבה מעבר לסמארטפונים, במשקי בית רבים בישראל קיימים מגוון מכשירים המחוברים לרשת הביתית כמו טלוויזיות חכמות. לרוב יש לנו שליטה על איזה מידע אנחנו רוצים שיימסר, אבל לא תמיד. כך למשל שימוש בשירותים השונים של אפל ושל גוגל, בטלפון ובמחשב, כולל מסירת מידע לחברות הענק.

ככה הם מסתכלים לכם לתוך הבית

החברות האלו יוכלו, עם ניתוח נכון, לדחוף לצרכנים מוצרים ופרסום בהתאם לבית בו הם גרים. יש הטוענים גם כי מיפוי הרהיטים יכול להעיד על רמת ההכנסה של המשפחה, וזהו מידע בעל ערך לחברות המסחריות. מעבר לכך, הפעלה של המכשיר מרחוק יכולה להראות מתי אתם נמצאים בבית ומתי לא.

מעבר למסירת המידע לחברות, גם גורמים פליליים עשויים לקבל את התמונה של הבית שלכם. פרצת אבטחה שהתגלתה בשואבים הרובוטיים של LG, המצוידים במצלמה העוזרת להם לנווט בתוך הבית, אפשרה להאקרים לפרוץ למכשיר ולראות את כל תכולת הבית דרך המכשיר.

כששואב האבק הרובוטי מהווה חלק חיוני במשקי בית מרובי ילדים או עם חיות מחמד, רבים רואים את הסכנות הללו כמפרות את הפרטיות ואת הנוחות שבבית. כדי להימנע מכך, יותר בעלי המכשירים מהדור הישן נמנעים מלשדרג למכשירים חדשים, חזקים וקלים יותר לתפעול כדי להימנע מאפשרות של איסוף על הבית שלהם בידי חברות או האקרים. בעידן בו כל המידע שלנו נמצא בפייסבוק, בטלפון ובאימייל, לא פלא שיש כאלו הרוצים לשמור על הפרטיות המעטה שעוד נותרה להם.

איך ניטו שונה מכל שואב רובוטי אחר?

למרות כל אלו לא צריך לגמרי לפחד משואבים רובוטים חכמים, כיוון שישנן דרכים לוודא כי המכשיר שומר על הפרטיות שלכם. עם השואבים של "ניטו", טכנולוגיית המיפוי המתקדמת והשליטה באמצעות הסמארטפון נשארות בתחום השימוש הביתי ונוחות המשתמש, מבלי לחשוף את המידע לאחרים.

השואבים הרובוטיים החכמים של ניטו מצוידים בחיישני לייזר, ולא במצלמות, כדי לנווט בבית. לא רק שאי אפשר להציץ לכם לתוך הסלון דרך המכשיר, אלא ניווט הלייזר מתקדם, מדויק וחסכוני הרבה יותר מהשימוש במצלמה.

עם בחירה חכמה, ניתן ליהנות מכל היתרונות של המכשירים החדשים מבלי לחשוש. שואב רובוטי טוב שומר את הניקיון שלו בתוך הבית, ולא מלכלך לכם את הפרטיות.